06 de maig 2020

GRUPS INTERACTIUS MULTISENSORIALS

BON DIA A TOTS I TOTES! COM ESTAU? ESPER QUE SÚPER BÉ! 😊😊

SABEU QUIN DIA ÉS AVUI? SÍ, AVUI ÉS DIMECRES! I AVUI TOCA GRUPS INTERACTIUS!

COM JA SABEU, TENIM GUSTS DIFERENTS... UNS PREFERIM ANAR A PSICO, ALTRES A LLUM I ART, ALTRES PREFERIM MÚSICA... AIXÒ ENS POT PASSAR AMB LES MATEMÀTIQUES, A UNS ENS AGRADEN I A ALTRES NO. PERÒ SABEU QUÈ? PODEM TREBALLAR-LES DE MOLTES MANERES DIFERENTS! AMB LES MANS, ELS ULLS, LES ORELLES...

                                 
CADASCÚ I CADASCUNA DE NOSALTRES PREFERIREM TREBALLAR-LES D'UNA MANERA O UNA ALTRA. PER AIXÒ, A CONTINUACIÓ US DEIXARÉ UN CONJUNT D'ACTIVITATS POTENCIANT TOTES AQUESTES MANERES. PROVAU, EXPERIMENTAU I CONTAU-ME QUINA ACTIVITAT US HA AGRADAT MÉS!

AMB LA PRIMERA ACTIVITAT TREBALLAREM EL TACTE. ELS PAPÀS I MAMÀS HAN DE FICAR DIFERENTS OBJECTES A UNA BOSSA I NOSALTRES, NOMÉS AMB EL TACTE, HEM DE DIR QUINA FORMA TENEN (QUADRAT, TRIANGLE, CERCLE...).



AQUÍ TREBALLAREM L'OLFACTE. L'OBJECTIU D'AQUESTA ACTIVITAT ÉS DIFERENCIAR OLORS I APUNTAR QUANTES VEGADES ES REPETEIX CADA OLOR. DESPRÉS PODEM PENSAR:

  • QUINA OLOR ES REPETEIX MÉS VEGADES?
  • QUINA OLOR NO HA SORTIT?



TREBALLAR EL GUST. EN AQUESTA ACTIVITAT ELS PAPÀS I MAMÀS HAN DE DONAR DIFERENTS GUSTOS QUE ELS NENS I NENES HAURAN DE TASTAR. JO POSARIA NOMÉS DOS GUSTS PERQUÈ SIGUI MÉS SENZILL, DOLÇ (SUCRE) I SALAT (SAL).

UNA VEGADA HEM DIFERENCIAT ELS GUSTOS PODEM POSAR-LOS A DIFERENTS GOTS. PER EXEMPLE, 5 GOTS DE SUCRE I 1 GOT DE SAL, I FER ACTIVITATS:

  • AMB ELS ULLS TANCATS AGAFA UN GOT I PROVA-HO. FER AIXÒ 5 VEGADES I ANOTA ELS RESULTATS. QUIN GUST S'HA REPETIT MÉS VEGADES?
  • POSA 5 GOTS DE SUCRE. I DEMANA, ARA PODRIES TASTAR EL GUST DE SAL? SÍ? NO? PER QUÈ?


MIRAU! JO NOMÉS HE TINGUT GUST DOLÇ, ERA SUCRE!


PER TREBALLAR LA VISTA UTILITZAREM OBJECTES QUE TINGUEM PER CASA. JO HE UTILITZAT CEREALS. PODEU REALITZAR LES SEGÜENTS PREGUNTES:

  • ON HI HA MÉS? ON HI HA MENYS?


  • PODEM FER AGRUPACIONS DE CEREALS PER TAL QUE TOTS TENGUIN LA MATEIXA QUANTITAT.




  • QUIN ÉS MÉS LLARG? I MÉS CURT?

  • PODEM AFEGIR CEREALS PER TREBALLAR LA SUMA.

  • TAMBÉ PODEM LLEVAR CEREALS I VEURE QUANTS QUEDEN.



PER TREBALLAR L'OÏDA SEGUIREM SEQÜÈNCIES ONOMATOPEIQUES. PODEM UTILITZAR IMATGES D'ANIMALS, NOMBRES I FER-HO AMB PALMADES...





COM JA SABEU, AQUESTES ACTIVITATS SÓN IDEES QUE PODEU TREBALLAR A CASA. SI US ANIMAU I US AGRADEN, PODEU COMPARTIR ELS RESULTATS AL MEU CORREU LOURDESGM26@GMAIL.COM.

PETONS I ABRAÇADES! 💜

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comiat de segon

 I aquí acaba el segon curs i amb aquest curs el primer cicle de l'etapa de primària d'aquest bell grup de boixos i boixes de Formen...